Na XXXIX sesji Rady Miejskiej radni podjęli uchwał w sprawie nadania nazwy dwóm nowym ulicom. Jedna z nich zostanie nazwana imieniem Alfreda Biedermanna, natomiast druga będzie nosić imię Karola Wilhelma Scheiblera. Obydwie ulice będą się mieścić na terenie należącej do gminy byłej Kopalni Saturn.
Osoby, których imieniem nazwano ulice łączą się z bezpośrednio z historiom czeladzkiej kopalni. Karol Wilhelm Scheibler - (1862- 1935), syn Karola Wilhelmia Scheiblera I, twórcy największych, nie tylko na ziemiach Polski, ale bodaj i w całej Europie, zakładów przędzalniczych i tkackich, jak również wielu innych obiektów przemysłowych i Anny Scheiblerowej. Wzorem ojca zdobył gruntowne wykształcenie poznając tajniki zarządzania fortuną. Poczynił wiele inwestycji w Warszawie i na Dolnym Śląsku, gdzie w miejscowości Blumenrode (Kwietno) powstał wiejski pałac rodziny Scheiblerów. W 1910 roku otrzymał arystokratyczny tytuł barona oraz tarcze herbowe. Zasiadał w radach nadzorczych firm prowadzących interesy zarówno w Europie jak i w Azji. W latach 80-tych XIX wieku poczynił inwestycje w przemyśle hutniczo-metalowym, następnie w kolejnictwie i górnictwie. Prezes Rady Zarządzającej Towarzystwa Górniczo-Przemysłowego „Saturn”, od 1990 roku t.j. od jego założenia. Dzięki niemu, jak również dzięki seniorowi rodu i matce, rodzina Scheiblerów należała do najbogatszych rodzin w Europie. Gośćmi domu Scheiblerów byli m. i.n. Henryk Sienkiewicz i Henryk Siemiradzki. Fortuna Scheiblerów obok dwóch innych fortun zobrazowana została przez Władysława Reymonta w „Ziemi Obiecanej”.
Alfred Biedermann – ( 1866 -1936), syn Roberta Biedermanna twórcy rodzinnej fortuny i Adelmy Emmy z Braunów. Studiował w Łodzi w Wyższej Szkole Realnej a następnie w Zurychu. Odziedziczył po ojcu farbiarnie. Posiadał szerokie zainteresowania m.in. humanistyczne. Ukończył studia na Uniwersytecie w Getyndze uzyskując tytuł doktora filozofii. W latach 90-tych XIX wieku odgrywał znaczącą rolę w łódzkim życiu gospodarczym. Był m.in. inicjatorem budowy linii tramwajowych.
W 1900 roku wraz z grupą czołowych fabrykantów m.in. Scheiblerem i Heinzlami nabył kopalnię węgla i założył Towarzystwo Górniczo-Przemysłowe „Saturn”. Był również udziałowcem przedsiębiorstw energetycznych, maszynowych i elektroenergetycznych. Po 1990 roku Alfred Biedermann był członkiem Łódzkiego Komitetu Giełdowego. Uczestniczył w pracach nad ustawodawstwem fabrycznym. W 1911 roku wszedł w skład Zarządu Instytutu Politechnicznego w Warszawie. Po 1918 roku zaangażował się w ratowanie i odbudowanie zdewastowanego przemysłu. Był współorganizatorem Kooperatywy Węglowej. Zainicjował w 1917 roku powstanie Związku Eksportowego Przemysłu Włókienniczego. W latach wielkiego kryzysu był sygnotariuszem memoriału do marszałka Piłsudskiego w sprawie odrodzenia gospodarczego Polski.
Kawaler Komandorskiego Krzyża Odrodzenia Polski. Posiadał udziały m.in. w Towarzystwie „Saturn”, Łódzkich Wąskotorowych Kolejach Dojazdowych, T.A. „Siła i Światło” w Sosnowcu i Sierszy, „Tramwaje Elektryczne” w Zagłębiu Dąbrowskim, Śląsko-Dąbrowskim Kolejowym Towarzystwie Eksploatacyjnym oraz bankach Łodzi i Warszawy.