"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" - czyli jak zapewnić wsparcie dla pierwszaków
Trzy z czeladzkich szkół podstawowych Jedynka, Trójka i Siódemka zostały zakwalifikowane do realizacji projektu unijnego, który swoim zasięgiem obejmie 6 województw i 2700 szkół. Istotą tego projektu jest wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Jak to będzie wyglądać w praktyce? Otóż, przez okres 3 lat jeden z oddziałów klasy pierwszej (co rok inny) danej szkoły na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych będzie realizował, na bazie opracowanych dla potrzeb projektu materiałów metodycznych , dodatkowe działania, wykorzystujące w praktyce teorię H. Gardnera - inteligencji wielorakich. Zapewnieni to uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności. Szkoły biorące udział w projekcie otrzymują oprócz materiałów pomocniczych do realizacji zajęć, zestaw pomocy dydaktycznych o dużej wartości ponad. 8 tys. zł. Nauczyciele będą nieodpłatnie przeszkoleni a realizując zajęcia dodatkowe otrzymają dodatkowe wynagrodzenie. Pomoce i materiały będą mogły być wykorzystywane również przez innych nauczycieli kształcenia zintegrowanego zarówno w trakcie realizacji projektu jak i po jego zakończeniu. Wielki unijny projekt edukacyjny to 8 tysięcy realizujących go nauczycieli i 46 milionowy zastrzyk finansowy dla ciągle potrzebującej wsparcia, podlegającej kolejnym zmianom oświacie. |
|
Udostępnił - - 2009-02-10 10:33:04 Opublikował - - 2009-02-10 10:33:04 Zmienił - - 2009-02-10 15:15:00 |
|