Sesja Rady Miejskiej
W dniu 22 czerwca o godzinie 10.00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta rozpocznie się sesja Rady Miejskiej w Czeladzi. Głównym tematem sesji będzie przedstawienie  sprawozdania  z wykonania budżetu  Miasta Czeladź za 2010 r.
 

Planowany porządek obrad:


1. Otwarcie obrad sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności sesji.
3. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmiany porządku obrad- przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie- zatwierdzenie protokołu z poprzedniej sesji:
a) sesja z 26 maja 2011 r.
5. Informacja Burmistrza Miasta z działalności pomiędzy sesjami.
6. Temat wiodący sesji  z ramowego  planu pracy Rady Miejskiej:
6.0 Udzielenie Burmistrzowi Absolutorium za 2010 r.
1. Przedstawienie  sprawozdania  z wykonania budżetu  Miasta Czeladź za 2010 rok (zawierającego   informację o stanie mienia  komunalnego Miasta Czeladź za  okres od 1 października 2009 do 31 grudnia 2010 r.), wraz ze sprawozdaniem  finansowym  Gminy Czeladź za 2010 r.
2. Zapoznanie Rady z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach (Uchwała Nr 4100/V/81/2011 z dnia 19 kwietnia 2011 r.)  o  przedłożonym przez Burmistrza  Miasta Czeladź  sprawozdaniu  z wykonania budżetu  za 2010 r. wraz z objaśnieniami.
3. Dyskusja   (wystąpienia przewodniczących komisji- przedstawienie  stanowiska  komisji dot. rozpatrzenia sprawozdań  wystąpienia radnych - indywidualne wypowiedzi w ramach  rozpatrzenia sprawozdań (wymagany aktywny udział).
4. Głosowanie uchwały  w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia  sprawozdania z wykonania  budżetu Miasta Czeladź za 2010 r.  wraz ze sprawozdaniem  finansowym  Gminy Czeladź za 2010 r.
5. Przedstawienie opinii  Komisji Rewizyjnej  dotyczącej  wykonania budżetu za 2010r (ocena  ujęta w protokole z posiedzenia  komisji z dnia 12 maja 2011r.), przedstawienie wniosku komisji rewizyjnej w kwestii absolutorium dla Burmistrza   (zgodnie z wnioskiem do Rady Miasta i RIO).
6. Przedstawienie  opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach (Uchwała Nr 4100/V/98/2011 z dnia 18 maja 2011 r.)  w sprawie zaopiniowania do  wniosku  Komisji Rewizyjnej w Czeladzi.
7. Głosowanie wniosku komisji rewizyjnej u o udzielenie  absolutorium Burmistrzowi Miasta z tytułu  wykonania budżetu Miasta za rok 2010 (podjęcie uchwały w sprawie  udzielenia absolutorium - wymagana bezwzględna większość głosów ustawowego składu rady).
6.1. Oświata w mieście.
6.2. Przyjęcie planu pracy Rady na  II półrocze 2011 (uchwała).
6.3. Przedstawienie przez Komisje Rewizyjną końcowego protokołu pokontrolnego, z kontroli  „Zleconego wykonawstwa usług w Ośrodku Integracyjnym  'Senior'  za okres styczeń 2010 - kwiecień 2011” w celu przyjęcia wniosków pokontrolnych  i skierowania ich do wykonania.
a) przedstawienie końcowego protokołu  pokontrolnego  przez przewodniczącego komisji rewizyjnej,
b) dyskusja,
c) podjęcie uchwały w sprawie: przyjęcia wniosków pokontrolnych z protokołu końcowego Komisji Rewizyjnej z kontroli „Zleconego wykonawstwa usług w Ośrodku Integracyjnym 'Senior'  za okres styczeń 2010 - kwiecień 2011” i skierowania ich do wykonania.
7. Wnioski i interpelacje radnych (w tym odpowiedzi na interpelacje i wnioski).
8. Wnioski i postulaty mieszkańców i innych podmiotów do Rady Miejskiej.
8.1. (SE-PO.0005.5.2011) Wniosek  dot. ul. Zielonej z 21.04.2011.
8.2. (SE-PO.0005.9.2011)  Wniosek z 10.05.2011.
8.3. (SE-PO.0005.10.2011) Wniosek z 26.05.2011.
8.4. (SE-PO.0005.11.2011) Wniosek  z 26.05.2011.
8.5. (SE-PO.0005.12.2011) Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa  wniesione  06.05.2011. 
8.6. (SE-PO.0005.13.2011) Wniosek o wydanie opinii lokalizacyjnej Kasyna Gry w Czeladzi  przy ul. Będzińskiej 82, z 13.06.2011.  
9. Wnioski do Rady Miejskiej, w trybie kpa – dział skargi i wnioski:
9.1. (SE-PO.1510.9.2011) Wniosek  Stowarzyszenia PRIMO Czeladź, z 02.06.2011.
9.2. (SE-PO.1510.10.2011) Wnioski Czeladzkiego Stowarzyszenia „Rozwój Miasta” z 01.06.2011.
10. Rozpatrzenie otrzymanych projektów i podjęcie uchwał w sprawie:
Dotyczące zmian w budżecie miasta i WPF:
1) w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.
2) w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Czeladź na lata 2011 - 2020.
Dotyczące tworzenia, likwidacji gminnych jednostek organizacyjnych:
3) w sprawie likwidacji jednostki budżetowej - Ośrodek Integracyjny Senior im. Jana Kaczmarka w Czeladzi oraz utworzenia jednostki budżetowej - Dom Pomocy Społecznej „SENIOR” im. Jana Kaczmarka w Czeladzi i nadania jej statutu.
Dotyczące innych spraw zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady:
4) w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami;
5) w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne, dla których organem prowadzącym jest  Gmina Czeladź;
6) w sprawie ustalenia sieci prowadzonych przez gminę Czeladź publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych;
7) w sprawie zmiany Uchwały Nr VIII/107/2011 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 28.04.2011 r w sprawie ustalenia opłaty za pobyt, maksymalnej opłaty za wyżywienie dziecka oraz warunków zwolnienia od ponoszenia opłat w Żłobku Miejskim w Czeladzi;
8) w sprawie przyjęcia rezolucji dotyczącej podjęcia działań zmierzających do utworzenia Funduszu Ochrony Zabytków Przemysłowych;
Dotyczące zamiany nieruchomości:
9) w sprawie  zamiany części działki nr 58/3 k.m. 15 o pow. około 1100 m2 położonej przy ul. Rolniczej stanowiącej własność osób fizycznych na części działek nr 57/1 i 57/2 k.m. 15 o pow. łącznej około 1300 m 2 położonych przy ul. Rolniczej stanowiącej własność Gminy Czeladź;
10) w sprawie  zamiany części działki nr 34/2 k.m. 18 położonej przy ul. Przełajskiej stanowiącej własność Gminy Czeladź na część działki nr 33/2 k.m 18 położonej przy ul. Przełajskiej stanowiącej własność osoby fizycznej
Dotyczące nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości:
11) w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej przy ul. Gdańskiej w Czeladzi oznaczonej nr działki 86/2 k.m. 23 o pow. 16 442 m 2;
12) w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej przy ul. Przełajskiej w Czeladzi;
12 a) w sprawie  zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Czeladzi Nr XLIX/264/98 z dnia 26 lutego 1998 roku w sprawie określenia warunków sprzedaży domków fińskich i lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Czeladź;
12 b) w sprawie  przyznania  w ramach odszkodowania nieruchomości zamiennej działki 265/1 k.m. 13 o pow. 95 m2 stanowiącej własność Gminy Czeladź (położnej przy ul. Bytomskiej) w zamian za nabycie przez Gminę Czeladź z mocy prawa działek nr 10/2 i 10/4 k.m. 23
Dotycząca nadawania nazw ulic i placów:
13) w sprawie nadania nazwy „Rondu im. Jana Pawła II” rondu położonemu u zbiegu ulic Będzińskiej i Grodzieckiej w Czeladzi.
Dotyczące przedłużenia i zawarcia  umowy dzierżawy i najmu :
14) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy działki nr 114 k.m. 55 o pow. 621 m2 położonej przy ul. Wiejskiej w Czeladzi;
15) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działek:  nr 24/4 i nr 25/3 k.m. 12 o łącznej pow. 130m2 położonych przy ul. Pieńkowskiego w Czeladzi;
16) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działki nr 35/110 k.m. 41 o pow. 163m3 położonej przy ul. Powstańców Śląskich w Czeladzi;
17) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działek: nr 57/1 i nr 55 k.m. 48 o łącznej pow. 105m 2 położonych przy ul. 3 Szyb w Czeladzi;
18) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działki nr 136/4 k.m. 42 o pow. 15,3m2 położonej przy ul. Katowickiej w Czeladzi;
19) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działki nr 163/268 k.m.24 o pow. 164m2  położonej przy ul. Nowopogońskiej w Czeladzi;
20) w sprawie zawarcia umowy dzierżawy części działki  nr 26 k.m. 31 o pow. 15m2 położonej przy ul. Legionów w Czeladzi;
21) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działki nr 1/10 k.m. 19 o pow. 1350m2 położonej przy ul. Staszica w Czeladzi;
22) w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy części działek nr: 51/2, 52/2 i 53/2 k.m. 43 o łącznej pow. 500m2 położonej przy ul.  Borowej - Wojciechowskiego w Czeladzi;
23) w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie z dotychczasowym najemcą umowy najmu lokalu użytkowego usytuowanego w budynku przy ul. 17 Lipca 10
11.Sprawy bieżące: korespondencja do wiadomości Rady Miejskiej, dodatkowe informacje i zapowiedzi, korespondencja adresowana do i od przewodniczącego Rady Miejskiej.
12.Zamknięcie obrad sesji.
Udostępnił - Maciek Jędrusik (Wydział Promocji Miasta) - 2011-06-21 08:20:35
Opublikował - Maciek Jędrusik (Wydział Promocji Miasta) - 2011-06-21 08:20:35
Zmienił - Jakub Szwedowski (Wydział Promocji Miasta) - 2011-06-21 14:21:33