W ramach akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, wspieranej m.in. przez marki Pampers, Always, Vizir i Head & Shoulders, dnia 19 listopada w sklepie Real w centrum handlowym M1 przy ulicy Będzińskiej 80 w Czeladzi odbędą się szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy, poprowadzone przez Harcerską Szkołę Ratownictwa Związku Harcerstwa Polskiego.
Organizatorzy „Podaruj Dzieciom Słońce” – firma Procter & Gamble
oraz Telewizja POLSAT – współpracują z ZHP już 3 rok z rzędu. W
godzinach 10.00-18.00, klienci sklepu Real w
Czeladzi będą mieli okazję wziąć udział w warsztatach pt. „Ogólne zasady
udzielania pierwszej pomocy”, które poprowadzą harcerze z Harcerskiej
Szkoły Ratownictwa ZHP. Organizacja ta już po raz trzeci włączyła się do
akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”. W trakcie dotychczasowych edycji
kontakt ze szkoleniami miało ponad 130.000 osób. W tym roku planowanych
jest około 60 szkoleń na terenie całej Polski. Odbędą się one w
weekendy, 19-20 i 26-27 listopada oraz 3-4 grudnia.
„Dzięki tym warsztatom możemy wnieść nasz wkład w to niezwykłe
przedsięwzięcie, jakim jest akcja „Podaruj Dzieciom Słońce”, – mówi hm.
Krzysztof Budziński zastępca naczelnika ZHP. „Zależy nam, żeby dzięki
warsztatom, zmieniło się podejście ludzi do udzielania pomocy. Chcemy, aby z większą pewnością angażowali się w niesienie pierwszej
pomocy. Takie zajęcia to również okazja dla najmłodszych, żeby zapoznać
się z podstawowymi zasadami w tym zakresie. Umiejętność odpowiedniego zachowania się może złagodzić skutki wypadków i
niejednokrotnie jest kluczowa dla ocalenia życia poszkodowanego.”
Dzięki udziałowi w szkoleniach, rodzice i dzieci dowiedzą się, jak
należy udzielać pierwszej pomocy w różnych sytuacjach, które mogą
wystąpić w codziennym życiu. Warsztaty pod hasłem „Ogólne zasady
udzielania pierwszej pomocy” dostarczają wiedzę z zakresu m.in.:
wzywania pomocy, stosowania opatrunków, postępowania z osobą w stanie
zagrożenia życia oraz reagowania w innych sytuacjach.
„Podaruj Dzieciom Słońce” to akcja realizowana od 1999 roku. 1 września
rozpoczęła się jej trzynasta edycja. Potrwa do 24 grudnia. Celem akcji
jest pozyskanie środków na rzecz chorych dzieci – podopiecznych Fundacji
POLSAT. W tym roku w akcji biorą następujące marki: Always, Dreft,
Ariel, Blend-a-med, Bonux, Fairy, Gilette, Head & Shoulders, Lenor,
Pampers, Pantene Pro-V, Naturella, Vizir, Wella. Część zysku ze
sprzedaży tych produktów w okresie 1 września – 24 grudnia 2011 r. firma
P&G przekaże na rzecz Fundacji POLSAT. Fundusze zbierane są pod
hasłem: „Twój wybór pomaga chorym dzieciom”. Aby wziąć udział w akcji,
wystarczy w trakcie jej trwania kupować produkty powyższych marek. Są
one oznaczone symbolem akcji – żółtym słoneczkiem.
Dotychczas zebrane środki wsparły m. in. zakup nowoczesnej aparatury
medycznej do diagnostyki chorób nowotworowych u dzieci, sprzętu
ratującego życie i zdrowie wcześniaków oraz dzieci poszkodowanych w
wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które
skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz
specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za zebrane środki utworzono
m.in. Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu
Dziecięcym w Krakowie oraz wsparto rozbudowę Oddziału Hematologicznego
Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie, jak i dziesiątki innych
instytucji będących pod opieką Fundacji POLSAT.
Dodatkowe informacje:
Małgorzata Mejer
Procter & Gamble
Tel. +22 670 85 10
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.