Decyzje na 2013 rok przyniesie doręczyciel
Wydział Budżetu i Finansów Publicznych informuje, iż podobnie jak w ubiegłym roku, także w roku 2013 (począwszy od dnia 6 lutego br.) pracownicy Urzędu Miasta, będą doręczać mieszkańcom Czeladzi decyzje w podatku od nieruchomości i podatku rolnego.

 
Akcja doręczania decyzji potrwa do końca marca br., w jej trakcie decyzje roznoszone będą bezpośrednio do miejsca zamieszkania podatników (od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00).
WAŻNE !!!

Doręczyciele – pracownicy urzędu, będą posiadać imienne upoważnienia do dokonywania doręczeń decyzji podatkowych, wydane przez Burmistrza Miasta Czeladź. Można je zweryfikować z dowodem osobistym.
Wskazane osoby doręczają jedynie decyzje podatkowe, nie pobierają oni przy tym żadnych opłat.

Wszelkich wpłat można dokonywać:

- w kasie Urzędu Miasta Czeladź (poniedziałek 7.30-17.00  /przerwa 14.00-14.30/ , wtorek – czwartek 7.30-15.30   /przerwa 14.00-14.30/ , piątek 7.30-13.00) – nie ponosząc dodatkowych opłat,
- na numery indywidualnych kont bankowych widniejące na decyzjach wymiarowych,
- na rachunek Urzędu Miasta Czeladź:  ING Bank Śląski nr konta 55 1050 1269 1000 0008 0214 7587.

Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu pisma doręcza się za pokwitowaniem pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, gdy osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi.

W przypadku niezastania adresata lub doręczenia pisma sąsiadowi lub dozorcy domu zawiadomienie (Awizo) umieszcza się w oddawczej skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata lub w widocznym miejscu przy wejściu na posesję adresata.

Pracownicy urzędu podejmą jednokrotną próbę doręczenia decyzji, w razie niemożności doręczenia pisma w sposób wyżej opisany, pismo będzie można odebrać w ciągu 7 dni w Urzędzie Miasta Czeladź przy ul. Katowickiej 45 - w Punkcie Informacyjnym na parterze (w godzinach pracy urzędu). Zgodnie z obowiązującymi przepisami decyzje podatkowe będą doręczane osobno każdemu podatnikowi (także w przypadku małżeństw). Doręczanie decyzji „dowolnemu” małżonkowi stoi w sprzeczności do zasad oznaczania strony i określania odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe.

Od jednej nieruchomości jest ustalany tylko jeden podatek, jednocześnie obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach lub współposiadaczach. Natomiast jego zapłata przez któregokolwiek współwłaściciela (małżonka) powoduje, że drugi nie jest już zobowiązany do jego uiszczenia. Przypominamy jednocześnie, iż 15 marca br. upływa termin płatności I raty podatku od nieruchomości i  rolnego za rok 2013.

W przypadku nie doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego co najmniej na 14 dni przed terminem płatności I raty podatku, termin płatności I raty podatku wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego.
Udostępnił - Maciek Jędrusik (Wydział Promocji Miasta) - 2013-02-06 10:08:19
Opublikował - Maciek Jędrusik (Wydział Promocji Miasta) - 2013-02-06 10:08:19
Zmienił - Maciek Jędrusik (Wydział Promocji Miasta) - 2013-03-01 12:51:58