Urząd Miasta w Czeladzi przypomina, iż od 1 stycznia 2013 roku na podstawie ustawy o Ewidencji Ludności i Dowodach Osobistych (Dz. U. Z 2012r. Poz. 1407) zmieniono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego jednocześnie wprowadzając szereg ułatwień mających na celu szybsze dokonanie zmian meldunkowych m.in.:
-wprowadzenie możliwości automatycznego wymeldowania osoby przy jej zameldowaniu w nowym miejscu pobytu (art. 15a ust.1);
-odstąpienie
od konieczności zgłaszania przy dopełnieniu obowiązku meldunkowego
informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania
książeczki wojskowej;
-zniesienie obowiązku zameldowania obywateli
polskich oraz obywateli UE, obywateli państw EFTA- stron EOG oraz
obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający
trzech miesięcy;
-obowiązek zgłoszenia meldunku został wydłużony z 4 do 30 dni (art. 10 ust.1);
wprowadzona została możliwość dopełnienia formalności meldunkowych przez ustanowionego pełnomocnika (art. 9 ust.3);
Więcej informacji uzyskacie Państwo w tut. Urzędzie w Referacie Spraw Obywatelskich bądź pod numerami telefonów: 32 76 37 905; 32 76 37 918