Szanowni Państwo, z dniem 1 lipca 2013 r. rusza w naszym mieście nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi, który obejmie wszystkie nieruchomości mieszkalne. Przetarg na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych wygrała firma ALBA PGK Czeladź Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wojkowickiej 14A w Czeladzi.
Ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych, których właściciele złożyli
stosowną deklarację w tut. Urzędzie firma ALBA PGK Czeladź Sp. z o.o.
będzie odbierała odpady komunalne. Właścicielom nieruchomości zostaną w
najbliższym czasie dostarczone harmonogramy odbioru odpadów. Na potrzeby
sprawnej obsługi klientów powstało Biuro Obsługi Klienta przy ul.
Wojkowickiej 14A w Czeladzi, z którym można się kontaktować bezpośrednio
pod nr telefonu (32) 265-12-89. Przypominamy Państwu, iż wyposażenie
nieruchomości w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów komunalnych
zmieszanych jest obowiązkiem właściciela nieruchomości. Istnieje
jednakże możliwość najmu pojemników, zapotrzebowanie na pojemniki należy
zgłaszać w w/w Biurze Obsługi Klienta. Właściciele, którzy
zadeklarowali zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny będą
otrzymywać odpowiednie worki na odpady.
Zarządcy i
administratorzy zabudowy wielomieszkaniowej (spółdzielnie mieszkaniowe,
wspólnoty mieszkaniowe i inni) proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi
Klienta w sprawie wyposażenia nieruchomości w pojemniki, częstotliwości
ich opróżniania oraz miejsc ich ustawienia.
Od 1 lipca br.
uruchomiony zostanie Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
(PSZOK), w którym każdy z mieszkańców ujęty w systemie będzie mógł oddać
nieodpłatnie inne odpady zbierane selektywnie, których nie można
zbierać razem z odpadami zmieszanymi, takie jak:
-papier i tektura,
-metale,
-tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
-szkło,
-odpady zielone ulegające biodegradacji,
-chemikalia,
-zużyte baterie i akumulatory,
-zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
-meble i inne odpady wielkogabarytowe,
-odpady budowlane i rozbiórkowe (powstałe w gospodarstwach domowych) – limit do 1000kg/rok/gospodarstwo,
-zużyte opony.
PSZOK będzie zlokalizowany przy ul. Szyb Jana 1H w firmie CORTEX II Sp. z o.o.