Przypominamy wszystkim mieszkańcom, osobom fizycznym, firmom, instytucjom, zakładom pracy o obowiązku przeprowadzania powszechnej akcji odszczurzania na terenie naszego miasta. W Regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie Czeladź wprowadzonym uchwałą Nr LXI/586/2012 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 10 grudnia 2012 r. zostały określone zasady przeprowadzania corocznej obowiązkowej akcji deratyzacji.
Przypominamy, iż przeprowadzanie jesiennej akcji deratyzacji odbywa się w terminach: od 01 października do 15 października.
Akcja
deratyzacji polega na jednorazowym i jednolitym wyłożeniu trutki w
budynkach mieszkalnych, produkcyjnych, magazynach, w placówkach służby
zdrowia, oświaty, handlowych, gastronomicznych, gospodarstwach rolnych,
sieciach kanalizacyjnych, ciepłowniczych, teletechnicznych i wszystkich
innych miejscach, gdzie możliwe jest przebywanie gryzoni. Właściciele
nieruchomości przed przystąpieniem do akcji zobowiązani są do
oczyszczania z wszelkich odpadów pokonsumpcyjnych posesji i innych wyżej
wymienionych miejsc oraz zaopatrzenia się w odpowiednią ilość trutki.
W
czasie wykonywania czynności związanych z deratyzacją należy ściśle
przestrzegać zaleceń zawartych w instrukcji poszczególnych trutek.
Dzieci należy pouczyć o niebezpieczeństwie zatrucia i nie pozostawiać
bez opieki. W miejscach, gdzie wyłożono trutkę, należy umieścić wyraźne
ostrzeżenie: „UWAGA TRUCIZNA”.