AZBEST USUNĄĆ CZAS !
Pod koniec ubiegłego roku Rada Miejska w Czeladzi przyjęła „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Czeladź na lata 2014-2032”. W ramach przygotowania do realizacji programu przeprowadzono inwentaryzację nieruchomości, na których znajduje się azbest, a pozyskane informacje wprowadzono do Bazy Azbestowej. Określono też precyzyjnie ilość azbestu i stopień pilności jego usuwania z poszczególnych obiektów.
Baza Azbestowa to prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki, ogólnopolski spis nieruchomości, na których znajdują się wyroby zawierające azbest, dostępny w internecie pod adresem www.bazaazbestowa.gov.pl. Jedynie wpis do bazy azbestowej będzie uprawniał do skorzystania z dofinansowania na usuwanie wyrobów azbestowych.
Informujemy właścicieli, zarządców i użytkowników nieruchomości, na których znajduje się azbest lub wyroby zawierające azbest o możliwości wglądu do rejestru i weryfikacji zinwentaryzowanych wyrobów azbestowych. Program w wersji elektronicznej znajduje się na stronie internetowej miasta: http://www.czeladz.pl/pl/wiadomosci/27/6018, a w wersji papierowej dostępny jest w Wydziale Rozwoju Miasta, w pokoju 220, numer telefonu: 32 76 37 966.
Zachęcamy wszystkich mieszkańców do sprawdzenia, czy ich nieruchomości znajdują się w Bazie Azbestowej. W przypadku, gdy na budynku występują wyroby zawierające azbest, a nie znalazł się on na liście, prosimy o zgłoszenie tego faktu do Wydziału Rozwoju Miasta.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 346 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2013r. poz. 1232 ze zm.) nieprzekazanie Burmistrzowi informacji o posiadaniu wyrobów azbestowych podlega karze grzywny. |
|
Udostępnił - - 2015-01-16 11:26:17 Opublikował - - 2015-01-16 11:26:17 Zmienił - - 2015-01-16 13:41:49 |
|