OBYWATEL.GOV.PL
Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) .
Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba
wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony nie
odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi
administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych.
Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana
poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i
jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest
zrozumiały, prosty język.
System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, dowiedzą się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich). Zarówno strona, jak i infolinia służą temu, żeby obywatele mogli uzyskać prostą i zrozumiałą informację, jak załatwić najpopularniejsze sprawy w urzędzie. |
|
Udostępnił - - 2016-01-15 09:59:16 Opublikował - - 2016-01-15 09:59:16 Zmienił - - 2016-01-15 10:02:51 |
|