Sławomir Święch przewodniczącym RM
W dniu dzisiejszym na sesji doszło do odwołanie przewodniczącej Teresy Kosmali i wyboru nowego przewodniczącego w osobie Sławomira Święcha. Projekt uchwały został wprowadzony na wniosek grupy radnych.
 


Sesja o godzinie 10.00 nie zakładała tematu odnośnie odwołania przewodniczącej i wyboru nowego. Jednak radni zgłosili taki wniosek, twierdząc, że nie ma możliwości odbycia sesji w tym temacie o godzinie 16.30. gdyż sesja rozpoczęta jako pierwsza nadal będzie trwała.

kliknij aby powiększyć
kliknij aby powiększyć

Początkowo przewodnicząca Kosmala nie chciała wprowadzić do porządku obrad projektu dotyczącego odwołania. Jednak pod presja Rady oraz mieszkańców w końcu wprowadziła ten punkt.

kliknij aby powiększyć

W czasie dyskusji nad odwołaniem głos zabrał też jeden z mieszkańców, który w imieniu specjalnie powołanego Komitetu Inicjatywnego w sprawie odwołania Teresy Kosmali z funkcji przewodniczącej Rady Miejskiej odczytał list otwarty. Przedstawiono też prezentację multimedialną krytykującą poczynania pani Kosmali jako przewodniczącej RM.

kliknij aby powiększyć
kliknij aby powiększyć

Następnie przystąpiono do głosowania tajnego w temacie odwołania przewodniczącej. W głosowaniu 12 radnych opowiedziało się za, 5 przeciwko, zaś 2 wstrzymał się od głosu, w wyniku czego Teresa Kosmala zostałą odowołana przez Radę.

kliknij aby powiększyć

Zgłoszono dwóch kandydatów na przewodniczącego: Sławomira Święcha oraz Danutę Walczak, jednak Danuta Walczak nie wyraziła zgody na kandydowanie.

kliknij aby powiększyć

W głosowaniu Sławomira Święcha poparło 15 radnych, 2 było przeciw, za 2 wstrzymało się od głosu, jeden głos został zaliczony jako ważny bez dokonania wyboru. W związku z takimi wynikami wyboru nowym przewodniczącym Rady Miejskiej został Sławomir Święch.

kliknij aby powiększyć

Zanim nowy przewodniczący przejął prowadzenie obrad radni podziękowali Teresie Kosmali za dotychczasową współpracę.

kliknij aby powiększyć

Następnie realizowano dalsze punkty porządku obrad. Po pewnym czasie stwierdzono, że sesja będzie kontynuowana dalej w dniu 3 lipca 2007r. o godzinie 14.00. i obrady przerwano.

Porządek sesji która będzie kontynuowana w dniu 3 lipca:

9. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków do pkt. 11 i 12.
10. Program „Infrastruktura”
a/ Wprowadzenie
b/ Opinie Komisji
c/ Dyskusja
d/ Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu „Infrastruktura”.
11. Analiza funkcjonowania placówek oświatowych w mieście w roku szkolnym 2006  - 2007.
a/ Wprowadzenie
b/Opinie Komisji
c/Dyskusja
d/ Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do wiadomości informacji nt. „Analiza funkcjonowania placówek oświatowych w mieście w roku szkolnym 2006  - 2007”.
12. Przyjęcie wniosków pokontrolnych z protokołu końcowego Komisji Rewizyjnej z kontroli zachowania procedur i zasadności procedur i zasadności udzielonych zamówień do 6000 EURO oraz ich przedmiotu w Urzędzie Miasta w roku 2006.
1. Odczytanie protokołu.
2. Dyskusja.
3. Podjęcie uchwały w sprawie: przyjęcia wniosków pokontrolnych z
    protokołu końcowego Komisji Rewizyjnej z kontroli zachowania procedur i
    zasadności procedur i zasadności udzielonych zamówień do 6000 EURO
    oraz ich przedmiotu w Urzędzie Miasta w roku 2006.
13. Informacja Burmistrza Miasta z działalności w okresie międzysesyjnym.
14. Interpelacje i zapytania radnych. Udzielenie odpowiedzi.
15. Podjęcie uchwał w sprawie:
1. rozpatrzenia skargi Pani Bernadety Kozioł z 18 maja br. na Burmistrza Miasta w związku z nie wyrażeniem zgody na wydzierżawienie części nieruchomości położonej przy ul. Wojkowickiej w Czeladzi na prowadzenie przez skarżącą działalności gospodarczej.
2. upoważnienia Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi do wydawania decyzji administracyjnych.
3. ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości punktu do tabel wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Czeladzi.
4. sprzedaży działki nr 62/19 k. m. 12 o powierzchni 112 m. kw. położonej przy ul. Armii Krajowej w Czeladzi.
5. umieszczania reklam na obiektach i nieruchomościach będących własnością Gminy Czeladź.
6. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 54/1 k. m. 13 o pow. 54 m. kw. przy ul. Ogrodowej w Czeladzi.
7. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 54/1 k. m. 13 o pow. 118 m. kw. przy ul. Ogrodowej w Czeladzi.
8. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 54/1 k. m. 13 o pow. 172 m. kw. przy ul. Ogrodowej w Czeladzi.
9. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 54/1 k. m. 13 o pow. 114 m. kw. przy ul. Ogrodowej w Czeladzi.
10. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 54/1 k. m. 13 o pow. 122 m. kw. przy ul. Ogrodowej w Czeladzi.
11. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 54/1 k. m. 13 o pow. 123 m. kw. przy ul. Ogrodowej w Czeladzi.
12. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 30/3 k. m. 41 o pow. 18 m. kw. przy ul. 21 Listopada  w Czeladzi.
13. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 30/3 k. m. 41 o pow. 340 m. kw. przy ul. 21 Listopada  w Czeladzi.
14. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 30/3 k. m. 41 o pow. 144 m. kw. przy ul. 21 Listopada  w Czeladzi.
15. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 10/11 k. m. 58 o pow. 94 m. kw. przy ul. Nowopogońskiej  w Czeladzi.
16. wynagrodzenia Burmistrza Miasta Czeladź.
17. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Czeladź – „Stara Kolonia Saturn”.
18. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta – „Stare Piaski”.
19. sprzedaży działki nr 33/5 k. m. 43 położonej przy ul. Borowej w Czeladzi.
20. wykupu przez Gminę Czeladź działek o nr: 21/92, 21/93, 21/9, 21/14 k. m. 54 położonych przy ul. Prostej w Czeladzi o łącznej powierzchni 809 m. kw.
21. sprzedaży działki nr 183/3 i części działki nr 183/4 k. m. 12 o łącznej powierzchni 90 m. kw. położonych przy ul. Pieńkowskiego i ul. Rynek w Czeladzi.
22. sprzedaży części działki nr 70/44 i działki nr 70/43 k. m. 57 położonych przy ul. Zamiejskiej w Czeladzi.
23. sprzedaży działki nr 1/10 k. m. 19 położonej przy ul. Staszica w Czeladzi.
24. nabycia do gminnego zasobu nieruchomości zabudowanej działki nr 100 k. m. 21 o powierzchni 635 m. kw. położonej przy ul. Rynek w Czeladzi.
25. sprzedaży działki nr 11 k. m. 62 o pow. 2944 m. kw. położonej przy ul. Wiosennej w Czeladzi.
26. skorzystania z prawa pierwokupu prawa użytkowania wieczystego działek nr 79/13 i 190/8 k. m. 4 o łącznej powierzchni 301 m. kw. położonych w rejonie ul. Wojkowickiej i ul. Rolniczej w Czeladzi.
27. skorzystania z prawa pierwokupu prawa użytkowania wieczystego 1/123 części działki nr 32/15 k. m. 41 o powierzchni 3011 m. kw. przy ul. Powstańców Śląskich w Czeladzi.
28. skorzystania z prawa pierwokupu prawa użytkowania wieczystego 1/12 części działki nr 4/38 k. m. 58 o powierzchni 635 m. kw. przy ul. Matejki w Czeladzi.
29. zamiany działek o nr 37 i 38 k. m. 15 położonych przy ul. Przełajskiej w Czeladzi na działki o nr 10, 11 i 12 k. m. 15 położone przy ul. Przełajskiej w Czeladzi.
30. sprzedaży działek nr 147/11 i 147/12 k. m. 13 położonych przy ul. Kombatantów w Czeladzi.
31. oddania w użyczenie zabudowanego gruntu położonego w Czeladzi przy ul. Katowickiej 117 z przeznaczeniem na warsztat terapii zajęciowej dla osób niepełnosprawnych.
32. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 149/6 k. m. 13 przy ul. Przełajskiej w Czeladzi o pow. ok. 30 m. kw.
33. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 227/3 k. m. 13 o pow. 16,68 m. kw. przy ul. Szpitalnej - Bocznej w Czeladzi.
34. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 227/3 k. m. 13 o pow. 15,15 m. kw. przy ul. Szpitalnej - Bocznej w Czeladzi.
35. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 227/3 k. m. 13 o pow. 16,50 m. kw. przy ul. Szpitalnej - Bocznej w Czeladzi.
36. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 227/3 k. m. 13 o pow. 17,68 m. kw. przy ul. Szpitalnej - Bocznej w Czeladzi.
37. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 33/5 k. m. 43 o pow. 820 m. kw. przy ul. Borowej w Czeladzi.
38. przedłużenia umowy dzierżawy dot. działki nr 13/4 k. m. 50 o pow. 344 m. kw. przy ul. 3 Szyb w Czeladzi.
39. przedłużenia umowy dzierżawy dot. działki nr 13/3 k. m. 50 o pow. 472 m. kw. przy ul. 3 Szyb w Czeladzi.
40. przedłużenia umowy dzierżawy dot. działki nr 7/8 k. m. 59 o pow. 904 m. kw. przy ul. Sienkiewicza w Czeladzi.
41. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 123/1 k. m. 56 o pow. 380 m. kw. przy ul. 27 Stycznia w Czeladzi.
42. przedłużenia umowy dzierżawy dot. działki nr 191/5 k. m. 22 o pow. 54 m. kw. przy ul. Kosmonautów w Czeladzi.
43. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 227/2 k. m. 21 o pow. 5 m. kw. przy ul. Cmentarnej w Czeladzi.
44. przedłużenia umowy dzierżawy dot. działki nr 26/3 k. m. 12 o pow. 339 m. kw. przy ul. Kombatantów w Czeladzi.
45. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 132/3 k. m. 12 o pow. 180 m. kw. przy ul. Pieńkowskiego w Czeladzi.
46. przedłużenia umowy dzierżawy dot. gruntów rolnych o pow. łącznej 60,5429 ha położonych na kartach mapy nr 7, 9 i 10 w kompleksie przy ul. Będzińskiej – Grodzieckiej i kartach mapy nr 1, 2 i 15 w kompleksie przy ul. Przełajskiej – Madera w Czeladzi.
47. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działek nr 14/7 i 14/8 k. m. 16 o pow. 1.730 m. kw. przy ul. Przełajskiej w Czeladzi.
48. przedłużenia umowy dzierżawy dot. działki nr 28/29 k. m. 47 o pow. 23 m. kw. przy ul. Trznadla w Czeladzi.
49. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 30/3 k. m. 41 o pow. 250 m. kw. przy ul. 21 Listopada w Czeladzi.
50. przedłużenia umowy dzierżawy dot. części działki nr 30/3 k. m. 41 o pow. 168 m. kw. przy ul. 21 Listopada w Czeladzi.
51. zmian w budżecie miasta na 2007 rok.
52. przekazania środków finansowych dla Policji.
53. poparcia planów rozwoju Centrum Pediatrii w Sosnowcu.
54. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/15/06 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 13 grudnia 2006r. w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych stałych Komisji Rady Miejskiej w Czeladzi.
55.    Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych doraźnych Komisji Rady Miejskiej w Czeladzi.
56. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Czeladzi Mariana Kity.
57. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Czeladzi Janusza Gątkiewicza.
58. Podjęcia uchwały w sprawie  wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Czeladzi.
16. Sprawy bieżące.
17. Zamknięcie obrad Sesji.
Udostępnił - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2007-06-28 15:35:44
Opublikował - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2007-06-28 15:35:44
Zmienił - Arkadiusz Olechwieruk (Kierownik Wydziału Prawno - Organizacyjnego) - 2007-06-30 12:47:35