Wymień dowód osobisty!
Z dniem 1 stycznia 2008 roku tracą ważność stare dowody osobiste typu książeczkowego. W związku  tym należy je wymienić na dowody nowego typu. Prosimy o nie zwlekanie z wymianą dowodu. Do chwili obecnej nie dokonało tego około 8000  mieszkańców Czeladzi.
 

Aby do końca roku wymenić wszystkie dowody dziennie musiałoby składać wnioski ponad 130 osób, jednak narazie liczby te są znacznie niejsze mniejsze, około 30 wniosków dziennie, oznacza to spory natłok w ostatnich miesiącach roku. Dlatego warto nie czekać i złożyć wniosek już teraz.
 
Wnioski na wydanie dowodu osobistego można pobrać w Biuro Obsługi Klienta, stanowisko ds. dowodów osobistych w Urzędzie Miasta Czeladź lub ze strony internetowej www.czeladz.pl

W celu wydania (wymiany) dokumentu tożsamości należy złożyć w urzędzie gminy wypełniony wniosek – kwestionariusz wraz z dwiema aktualnymi fotografiami (o wymiarach 35mm x 45 mm)  oraz dowodem opłaty za wydanie dowodu osobistego w wysokości 30,00 zł.
                                                   
Do wniosku o wydanie dokumentu stwierdzającego tożsamość składanego po raz pierwszy należy dołączyć wyciąg z aktu urodzenia.

Zdjęcie musi być wyraźne, twarz powinna być równomiernie oświetlona. Fotografowana osoba powinna być ustawiona w taki sposób, aby widoczny był jej lewy półprofil i lewe ucho, nie może mieć nakrycia głowy ani okularów z ciemnymi szkłami.

Wniosku nie można niestety wysłać pocztą. Podczas składania wniosku należy w obecności urzędnika podpisać się na przygotowanym przez niego formularzu. Ten podpis zostanie przeniesiony na awers naszego dowodu, stając się jednym z elementów gwarantujących autentyczność dokumentu.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć także w urzędzie gminy w miejscu czasowego pobytu, jeśli jego złożenie we właściwym urzędzie nie jest możliwe.

Osoby które urodziły się poza terenem miasta muszą dostarczyć odpis skrócony aktu urodzenia.

Osoby które zawierały związek małżeński poza terenem miasta musza dostarczyć aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku.

Stary dowód osobisty można zachować na pamiątkę. Przy odbiorze nowego dokumentu poprzedni jest unieważniany przez odcięcie narożnika i zwracany właścicielowi.

Dowód zachowuje ważność przez 10 lat od daty wydania, jeśli nie zostanie w tym czasie uszkodzony, a dane w nim zawarte nie ulegną żadnej zmianie. Jedynie osoby, które w chwili składania wniosku ukończyły 65 rok życia mogą wystąpić z prośbą o wydanie dowodu ważnego na czas nieoznaczony.

Opłata za wydanie dowodu wynosi: 30 zł - opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy.

Nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego od osób:
  1. ubiegających się o wymianę dowodu osobistego z powodu jego  wady technicznej lub sporządzonego niezgodnie z danymi zawartymi we wniosku,
  2. zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu  administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy lub numeru domu,
  3. od osób, które utraciły dowód osobisty w wyniku klęsk żywiołowych,
  4. przebywającym w domach opieki społecznej lub korzystających z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych,
  5. małoletnich przebywających w domach dziecka.
Dowód osobisty jest wydawany w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Wnioski o wymianę dowodu znajdziesz →tutaj
Udostępnił - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2007-08-20 09:29:53
Opublikował - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2007-08-20 09:29:53
Zmienił - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2007-08-21 11:49:31