Zmiany w warunkach sprzedaży lokali mieszkaniowych w budynkach stanowiących własność gminy Czeladź
Warunki sprzedaży mieszkań komunalnych.
W
przypadku zbywania nieruchomości przez jednostki samorządu
terytorialnego osobom fizycznym i prawnym pierwszeństwo w ich nabyciu
przysługuje osobie, która jest najemcą lokalu mieszkalnego, a najem
został nawiązany na czas nieoznaczony. Wynika to z art. 34 ust. 1 pkt 3
ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Warunki sprzedaży lokali komunalnych, stanowiących własność Gminy Czeladź, określa uchwala nr XLIX/264/98 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 26 lutego 1998 roku w sprawie określenia warunków sprzedaży domków fińskich i lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Czeladź oraz uchwały zmieniające: - uchwała nr XXXIII/419/2008 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 28 lutego 2008 roku w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Czeladzi nr XLIX/264/98 z dnia 26 lutego 1998 roku w sprawie określenia warunków sprzedaży domków fińskich i lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Czeladź. - uchwała nr XVIII/192/2011 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 29 września 2011 roku w sprawie zmiany uchwały nr XLIX/264/98 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 26 lutego 1998 roku w sprawie określenia warunków sprzedaży domków fińskich i lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Czeladź. - uchwała nr LI/795/2013 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 3 czerwca 2013r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Czeladzi nr XLIX/264/98 z dnia 26 lutego 1998 roku w sprawie określenia warunków sprzedaży domków fińskich i lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Czeladź. Przedmiotem sprzedaży na rzecz najemców są lokale mieszkalne w budynkach stanowiących własność komunalną. Ze sprzedaży wyłączone są lokale mieszkalne w budynkach: -użyteczności publicznej, -związanych z prowadzeniem działalności kulturalnej, oświatowej i wychowawczej, -uznanych za niezbędne na cele związane z wykonywaniem zadań własnych gminy, -o specjalnym przeznaczeniu, -stanowiących jedną funkcjonalną całość a położonych na odrębnych nieruchomościach, do czasu przeprowadzenia regulacji udziałowo-terenowych oraz lokale socjalne i lokale w budynkach przeznaczonych do rozbiórki. Przy sprzedaży mieszkań komunalnych stosuje się następujące bonifikaty: - 40% ceny przy jednorazowej wpłacie ceny lokalu mieszkalnego, - 70% ceny przy równoczesnej sprzedaży wszystkich lokali mieszkalnych w budynku (za równoczesną sprzedaż uznaje się złożenie deklaracji wykupu przez wszystkich najemców lokali mieszkalnych w budynku oraz zawarcie umów notarialnych przenoszących własność lokali z wszystkimi najemcami deklarującymi wykup lokali mieszkalnych w jednym terminie). Sukcesywnie zwiększa się liczba budynków, w których zakończono procedurę regulacji udziałowo - terenowych i w których możliwy jest wykup mieszkań. Aktualna lista budynków, w których możliwa jest sprzedaż lokali na rzecz najemców znajduje się w załączniku. Sprzedaż lokalu wiąże się również ze sprzedażą udziału w nieruchomości wspólnej, jako prawa związanego z własnością lokalu. Sprzedaż mieszkań komunalnych następuje z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą prawa użytkowania wieczystego ułamkowej części gruntu, na którym posadowiony jest budynek. Istotne jest, iż bonifikata udzielona od wartości lokalu mieszkalnego dotyczy również udziału w prawie użytkowania wieczystego. Procedura sprzedaży mieszkań komunalnych: Etap 1 – przyjęcie wniosku, Wniosek powinien zawierać: - imię i nazwisko wnioskodawcy, - dokładny adres wnioskodawcy ( kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr budynku i lokalu, tel. kontaktowy ), - dane dotyczące nabywanego lokalu mieszalnego (ulica, nr budynku i lokalu), - dane o umowie najmu (numer, z dnia), Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego na stronie: www.sekap.pl oraz w Punkcie informacyjnym Urzędu Miasta Czeladź. Załączniki do wniosku: - kserokopia umowy najmu lub decyzji o przydziale lokalu, - pełnomocnictwo notarialne w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika wraz potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa; Etap 2 – sprawdzenie poprawności przyjętego wniosku i analiza załączonych dokumentów. W przypadku gdy wniosek nie czyni zadość wymaganiom, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania; Etap 3 – zgromadzenie dokumentacji technicznej i prawnej niezbędnej do dokonania sprzedaży w tym między innymi sporządzenie przez rzeczoznawcę majątkowego, operatu szacunkowego okreslającego wartość rynkową nieruchomości lokalowej oraz ułamkowej części gruntu; Etap 4 – sporządzenie wykazu nieruchomości i podanie go do publicznej wiadomości na okres 21 dni; Etap 5 – spisanie protokołu uzgodnień; Etap 6 – zawarcie umowy notarialnej. Przygotowanie mieszkania do sprzedaży zakończone zawarciem umowy notarialnej trwa około 6 miesięcy. 1. Uchwała Rady Miejskiej w Czeladzi Nr XLIX/264/98 z dnia 26 lutego 1998 roku 2. "I zmiana Uchwały Nr XLIX/264/98 - Uchwała Rady Miejskiej w Czeladzi Nr XXXIII/419/2008 z dnia 28 lutego 2008 roku" 3 "II zmiana Uchwały Nr XLIX/264/98 - Uchwała Rady Miejskiej w Czeladzi Nr XVIII/192/2011 z dnia 29 września 2011 roku" 4. "III zmiana Uchwały Nr XLIX/264/98 - Uchwała Rady Miejskiej w Czeladzi Nr LI/795/2013 z dnia 3 czerwca 2013 roku" KONTAKT: Dariusz Hetmańczyk tel. 32 / 7637-970 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Anna Młodecka tel. 32/ 7637-954 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
|
Udostępnił - - 2011-12-27 10:17:58 Opublikował - - 2011-12-27 10:17:58 Zmienił - - 2015-09-29 13:09:19 |
|