Objazdy związane z przebudową ul. 1 Maja-Bytomska-Szpitalna
W najbliższych dniach ruszą prace związane z przebudową układu drogowego ulic: 1 Maja, Szpitalnej oraz Bytomskiej. W związku z tym prezentujemy nowy system organizacji ruchu oraz objazdów, który będzie obowiązywał do czasu zakończenia inwestycji.
 

W związku z przebudową układu drogowego ulica 1 Maja zostanie wyłączona z ruchu, zaś ul. Bytomska i Szpitalna częściowo zamknięte. Utrudnienia w ruchu potrwają do końca roku.

kliknij aby powiekszyć
Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji
wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej
w Czeladzi

kliknij aby powiekszyć
Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji
wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi - Schemat objazdów

kliknij aby powiekszyć

Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji
wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi  - oznakowanie w rejonie skrzyżowania ul. Szpitalnej i Kombatantów.


W związku z przebudową kanalizacji i modernizacją wodociągów w ulicach Bytomskiej, 1 Maja, Szpitalnej i Podwalnej zachodzi konieczność zajęcia odcinka ul. 1 Maja od skrzyżowania z ul. Staszica (DK-94) następnie zajęcie skrzyżowania ulic: Bytomska, 1 Maja, Szpitalna oraz odcinka ul. Szpitalnej w kierunku Wojkowic. Prace będą wykonywane metodą wykopu otwartego i zostaną zabezpieczone poprzez szczelne wygrodzenie np.: płot, parkan, siatka. Przez cały czas trwania robót zostanie utrzymany na zamkniętych dla ruchu pojazdów odcinkach dróg ruch pieszych. Zabezpieczony dodatkowo poprzez odgrodzenie od frontu robót zaporami drogowymi podwójnymi U-20c. W razie konieczności przejścia przez obszar wykopu zostanie ułożona kładka dla pieszych z poręczami U-28. Obszar objęty robotami zostanie zamknięty poprzez ustawienie znaków zakazu B-1 „zakaz ruchu w obu kierunkach” na zaporze drogowej szerokiej U-20b umieszczonej w poprzek drogi w miejscu jej zajęcia Dodatkowo na wygrodzeniach zostaną umieszczone światła ostrzegawcze barwy czerwonej U-35. Zamknięcie odcinka ul. 1 Maja spowoduje zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 1 Maja z ul. Staszica (DK-94). Zostanie wygrodzony tablicami kierującymi U-21a pas do lewoskrętu z kierunku Siemianowic Śl. W celu łagodnego sprowadzenia zastosowano tzw. „falę świetlną” skos z tablic kierujących U-21a wraz z światłami ostrzegawczymi barwy żółtej U-35. Zostanie zmieniona relacja na środkowym pasie ruchu od strony Sosnowca na relację w lewo poprzez zastosowanie oznakowania poziomego strzałka kierunkowa w lewo lub w prawo P-8g, „strzałka kierunkowa w lewo” P-8b, oznakowania pionowego tablica F-10 „kierunki na pasach ruchu”, F-11 „kierunki na pasie ruchu umieszczony nad pasem ruchu”. Zostanie zmieniona relacja na prawym pasie ruchu od strony Będzina na relację na wprost poprzez przekreślenie strzałki w prawo w istniejącym znaku poziomym P-8f „strzałka kierunkowa na wprost lub w prawo”. Na czas wprowadzonego zamknięcia odcinków ulic: 1 Maja, Bytomskiej i Szpitalnej zostanie poprowadzony objazd do Wojkowic ul. Będzińską, Grodziecką oraz Kombatantów poprzez oznakowanie tablicami objazdowymi F-8 i F-9 ustawionymi na trasie objazdu.
Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic 1 Maja – Staszica (DK-94) spowoduje konieczność dostosowania programu sygnalizacji świetlnej do zaprojektowanej tymczasowej organizacji ruchu. Zostanie również przekreślone istniejące oznakowanie pionowe i poziome kolidujące z projektowaną organizacją ruchu.

Na czas zamknięcia przedmiotowych ulic na jednokierunkowym odcinku ul. Bytomskiej oraz ul. Pieńkowskiego zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy poprzez zasłonięcie istniejących znaków zakazu B-2 „zakaz wjazdu”, B-21 „zakaz skręcania w lewo”, B-22 „zakaz skręcania w prawo”, informacyjnych D-3 „droga jednokierunkowa” oraz oznakowanie znakami ostrzegawczymi A-20 „odcinek jezdni o ruchu dwukierunkowym”. Projektuje się również oznakowanie skrzyżowania ulic: Szpitalna, Kombatantów tablicami uprzedzającymi o wprowadzonym zakazie F-5 oraz F-6 w dwóch wariantach uwzględniając nałożenie się inwestycji związanej z budową wodociągu DN 600 Czeladź – Brzeziny. Oznakowanie na czas robót zostanie uzupełnione o znaki: ostrzegawcze A-14 „roboty na drodze”, A-12c „zwężenie jezdni lewostronne”, A-30 „inne niebezpieczeństwo” wraz z tabliczką „Zmiana organizacji ruchu”, zakazu B-21 „zakaz skręcania w lewo”, B-22 „zakaz skręcania w prawo”, informacyjne D-4a „droga bez przejazdu”.

Przeprowadzone pomiary natężenia ruchu (wyniki w załączeniu) dla skrzyżowania ulic: 1 Maja – Staszica (DK-94) oraz ul. Będzińska (DK-94) – Grodziecka wykazały, iż dla godziny szczytu na pierwszym skrzyżowaniu w związku z wyznaczonym objazdem ruch na
wlocie od Siemianowic Śl. na drugim skrzyżowaniu zostanie przeniesiony i rozłożony 51% relacja w lewo 49% relacja na wprost (w załączeniu kartogramy ruchu).
Powyższe wyniki zostały opracowane dla uzyskanych godzin szczytu:
− skrzyżowanie ulic Będzińska (DK-94) – Grodziecka: 14.45 – 15.45,
− skrzyżowanie ulic Staszica (DK-94) – 1 Maja: 15.00 – 16.00.

Aby uzyskać najbardziej niekorzystne warunki ruchu zdecydowano się zsumować (pomimo 15 minutowego przesunięcia) natężenia ruchu z godziny szczytów na obydwu skrzyżowaniach.

Mając na uwadze powyższy rozkład ruchu w celu poprawy warunków ruchowych na skrzyżowaniu ul. Będzińska (DK-94) – ul. Grodziecka zmieniono organizację ruchu umożliwiając relację w lewo ze środkowego pasa ruchu na wlocie od Siemianowic Śl. Zostanie wyeliminowana relacja w lewo z ul. Grodzieckiej poprzez wyłączenie dwóch pasów ruchu stosując tablice prowadzące U-3c, tablice kierujące U-21a oraz zapory drogowe szerokie U-20b. Na wygrodzeniach umieszczonych w poprzek jezdni zostaną ustawione pulsujące światła ostrzegawcze barwy żółtej U-35. W celu wyznaczenia łagodnego zwężenia jezdni zostanie ustawiony skos z tablic kierujących U-21a wraz z pulsującymi światłami ostrzegawczymi barwy żółtej U-35 (tzw. fala świetlna). Ulica Grodziecka zostanie oznakowana znakami ostrzegawczymi A-14 „roboty na drodze”, A-12c „zwężenie jezdni lewostronne”, zakazu B-33 „ograniczenie prędkości – 30 km/h”, nakazu C-2 „nakaz jazdy w prawo za znakiem”. Na czas wyłączenia relacji w lewo zostanie zaprojektowany objazd do Będzina ulicami Grodziecką, Wolności, Świerczewskiego.

Szczegółowa organizacja ruchu została przedstawiona na załączonych planach sytuacyjnych.

Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi (694.18 KB)

Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi - Schemat objazdów Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi - Schemat objazdów (1.43 MB)

Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi  - oznakowanie w rejonie skrzyżowania ul. Szpitalnej i Kombatantów. Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy kanalizacji i modernizacji wodociągów w ciągu ulicy Bytomskiej, Szpitalnej, 1-go Maja i Podwalnej w Czeladzi - oznakowanie w rejonie skrzyżowania ul. Szpitalnej i Kombatantów. (256.09 KB)
Udostępnił - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2009-05-14 07:29:04
Opublikował - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2009-05-14 07:29:04
Zmienił - Wojciech Maćkowski (Kierownik Wydziału Promocji Miasta) - 2009-05-20 09:13:23