Czeladź w konkursie „Twoje miasto w Silesia City Center”
Miasto Czeladź zostało zaproszone do wzięcia udziału w konkursie „Twoje miasto w Silesia City Center”. Wraz z Siemianowicami Śląskimi, Świętochłowicami i Tarnowskimi Górami będzie rywalizować o nazwę alei w nowej części największego w regionie kompleksu handlowego.
 
W sumie do „obsadzenia” nazwami miast są 2 nowe aleje. Zwycięskie miasta zostaną wybrane na początku lipca 2011 po prezentacji każdego z nich na pasażu Silesia City Center. Swoje aleje w Silesia City Center mają już m.in. Katowice, Chorzów, Pszczyna i Tychy. O tym, które miasta na stałe zagoszczą w centrum handlowym zadecydują artyści, dziennikarze, przedstawiciele kultury, a także klienci centrum. Otwarcie nowej części Silesia City Center planowane jest na jesień 2011.

We wtorek 5 kwietnia odbyła się konferencja prasowa, na której zostały przedstawione miasta biorące udział w konkursie oraz zasady i harmonogram prezentacji. Podczas spotkania Nasze miasto reprezentował Zastępca Burmistrza ds. Komunalnych Jakub Szurdyga oraz Jakub Szwedowski z Wydziału Promocji.



W wyborze uczestników zmagań organizatorzy kierowali się zarówno liczbą klientów, która odwiedza obiekt z danego miasta, ale także potencjałem kulturalnym i artystycznym miast. To właśnie ten ostatni czynnik, zadecyduje o tym, które miasto na stałe znajdzie się pod dachem Silesia City. Ideą konkursu jest stworzenie miastom, nie tylko okazji do niecodziennej promocji, ale danie szansy na zaprezentowanie swojego bogactwa kulturalnego i artystycznego.

Ten potencjał każde z miast będzie prezentowało przez tydzień na pasażu Silesia City Center w dniach 10-17 czerwca 2011. Wtedy miastom do dyspozycji oddany zostanie cały Plac Śląski, podzielony na 4, równe części. To właśnie na Placu Śląski pojawią się ekspozycje każdego z miast, prezentujące jego bogactwo kulturalne. – Miasta mają dowolność prezentacji. Motywem przewodnim konkursu jest sztuka, kultura - to, co czyni, każde ze śląskich miast unikalnym i wyjątkowym. Miasta mają wolną rękę w prezentacji swojego potencjału kulturalno-artystycznego. Mogą, więc skupić się na sztuce, literaturze, muzyce tym, co ich zdaniem wyróżnia kulturę miasta na tle mozaiki innych śląskich miast. Konkurs ma promować nie tylko miasta, ale także lokalnych artystów, twórców ludowych, muzyków, performerów – mówi Ewa Marcinek, dyrektor nieruchomości Silesia City Center.



O tym, które miasta otrzymają swoje aleje zadecydują klienci Silesia City Center, którzy będą głosowali przy pomocy specjalnych kart, a także jury, w skład, którego wejdą przedstawiciele mediów,  ludzie kultury oraz artyści. Plebiscyt prowadzony będzie także na fan page Silesia City Center na Facebook.com.
 
Patronami honorowymi konkursu „Twoje miasto w Silesia City Center” są: Muzeum Śląskie w Katowicach, Górnośląski Związek Metropolitalny. Patronat medialny: Polskie Radio Katowice.



Udostępnił - Jakub Szwedowski (Wydział Promocji Miasta) - 2011-04-06 12:39:36
Opublikował - Jakub Szwedowski (Wydział Promocji Miasta) - 2011-04-06 12:39:36
Zmienił - Jakub Szwedowski (Wydział Promocji Miasta) - 2011-04-06 12:52:30