Kompetencje Burmistrza
Burmistrz
Miasta kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń, pism okólnych i
innych decyzji kierowniczych oraz poleceń służbowych. Do zakresu
działania Burmistrza należy przede wszystkim:
1. Organizowanie pod względem administracyjno - technicznym pracy Rady Miejskiej;
2. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i Urzędu.
3. Reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz.
4. Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
5. Podejmowanie decyzji majątkowych w sprawach zwykłego zarządu mieniem.
6. Podejmowanie innych czynności leżących w jego kompetencjach.
7. Upoważnienie pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu Burmistrza
decyzji indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
8.
Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu
pracy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych.
9. Wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego spośród pracowników mianowanych.
10. Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi.
11. Ogłaszanie budżetu Gminy.
12. Wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej.
13. Przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Miejskiej w Czeladzi.
14. Składanie Radzie Miejskiej okresowych informacji i sprawozdań z realizacji zadań Urzędu.
15. Rozpatrywanie odwołań od kar porządkowych i upomnień.
16. Prawo zawieszania w obowiązkach pracowniczych na czas nie
przekraczający 3 miesięcy mianowanych pracowników samorządowych,
przeciwko którym wszczęto postępowanie dyscyplinarne.
17. Dokonywanie czynności prawnych w zakresie stosunku pracy.
18. Powoływanie i odwoływanie stałych i czasowych zespołów (komisji) doradczych i opiniodawczych.
19. Wykonywanie czynności zastrzeżonych dla Burmistrza w przepisach szczególnych.
20. Tworzenie samodzielnych stanowisk w ramach struktury organizacyjne Urzędu.